Vijf ultieme ademtips

Vijf ultieme ademtips

adem tips

Vijf ultieme adem-tips

Er zijn honderden zinvolle ademhalingsoefeningen.  Ann Debaillie geeft je vijf ultieme tips. Op die manier treffen je adem oefeningen doel.

1. START MET UITADEMEN

Start elke ademoefening met een uitademing. Blaas jezelf volledig leeg. En wacht dan nog 5 tellen. Je lichaam helpt je optimaal in te ademen omdat het nu nood heeft aan zuurstof. Adem nu rustig in.

2.GEBRUIK JE LACHSPIEREN

Er is veel verwarring over hoe je moet steunen. Laat je lichaam vertelt je hoe. Gebruik dezelfde spieren die je gebruikt wanneer je lacht om je toon te ondersteunen. Succes gegarandeerd.

3.DOE DE BALLON-TRUC

Beheer je lucht door hem geleidelijk doorheen je stemband te sturen. Hoe? Denk aan de ballon: je houdt de lucht vast door je buikspieren te activeren.

4. INADEMEN IS LOSLATEN

Hoe minder je doet wanneer je inademt hoe beter. Dus niet de buik vooruit duwen, schouders optillen … Inademen voelt alsof je iets uit je handen laat vallen, alsof je bodem onder je uit zakt. Je lichaam doet de rest.

5.LESS IS MORE

De grootste fout tijdens ademhalingsoefeningen? Te veel lucht. Je wil je best doen, right? Dus probeer je je vol te pompen. Maar daardoor zet je overdruk op longen, stembanden en middenrif.

 

Op zoek naar een zangcoach om je hier nog verder mee te helpen? info@annzingt.be

AUTHOR

Ann Debaillie

All stories by: Ann Debaillie

Leave a Reply

Your email address will not be published.